http://www.digitaljournal.com/news/world/austrian-newspaper-in-scandal-over-photoshopped-image/article/388363

Austrian newspaper in scandal over Photoshopped image

Posted Jul 2, 2014 by Anne Sewell
Österreich, a tabloid newspaper in Austria, was caught by one of its competitors over what they dub a "nasty piece of photojournalism." It seems they Photoshopped an image of two politicians in a breakfast meeting, which never actually happened.
Journalist Michael Jungwirth posted the original and the fake on Twitter of an image published on Os...
Journalist Michael Jungwirth posted the original and the fake on Twitter of an image published on Osterreich.
Twitter - Fair Use
The Austrian newspaper Der Kurier was the one that spotted the dastardly deed, on page four of the Tuesday edition of Österreich where they published an alleged photo of Chancellor Werner Faymann meeting with Vice Chancellor Michael Spindelegger. The headline of the photo was "Budget Summit for breakfast," and the image reflected a completely different meeting with Faymann from an existing photo.
The newspaper was putting together a story about a breakfast meeting between the two government leaders, and apparently had nothing to illustrate it. So they did the next "best thing," committing an act of fraud by Photoshopping one. Using a photograph of Werner Faymann meeting in Brussels with newly-appointed EU Commission chief Jean-Claude Juncker, they simply replaced the latter gentleman's head with that of Spindelegger.
The images (original and Photoshopped) were posted on Twitter by journalist Michael Jungwirth and can be seen below as a comparison.
Journalist Michael Jungwirth posted the original and the fake on Twitter of an image published by Os...
Journalist Michael Jungwirth posted the original and the fake on Twitter of an image published by Osterreich newspaper. Translation: "The Faymann / Juncker Breakfast photo from Saturday is purely copied for today's edition with Spindelegger!"
Twitter screen grab - Fair Use
While the Österreich CEO Wolfgang Fellner apologized for the blunder, and apparently censured the editors responsible, the damage has now been done and their newspaper has now lost a fair amount of credibility.
Austrian sources:
Der Kurier
Der Standard
The Local