Email
Password
Remember meForgot password?
Log in with Facebook Log in with Twitter
Connect your Digital Journal account with Facebook or Twitter to use this feature.

article imageWashington Post mistakenly reports Sarah Palin joined Al Jazeera

By Andrew Moran     Feb 12, 2013 in Politics
Washington - Journalists and media outlets make mistakes, including the Washington Post, which reported that former Republican vice-presidential candidate Sarah Palin was heading to Al Jazeera. The reporter cited an article from a satirical news publication.
Washington Post issued a correction to a piece it had published Tuesday that former Fox News contributor Sarah Palin signed on to become a contributor to the Al Jazeera American news network. The author of the article, Suzi Parker, quoted The Daily Currant, a satirical news website.
The parody website wrote the satirical article last week in which it stated Palin was looking forward to “reach a broader audience with her message.”
“As you all know, I’m not a big fan of newspapers, journalists, news anchors and the liberal media in general,” Palin told (or not) The Daily Currant. “But I met with the folks at Al-Jazeera and they told me they reach millions of devoutly religious people who don’t watch CBS or CNN. That tells me they don’t have a liberal bias.”
After it had published this quote in error, the Washington Post placed a correction notice to the in-depth piece:
“An earlier version of this post incorrectly reported that Sarah Palin had signed on as a contributor to the Al Jazeera America news network. The blogger cited a report on the Daily Currant Web site as the basis for that information without realizing that the piece was satirical.”
Stan Collender, a spokesperson for Al Jazeera, confirmed to Politico that Palin was not joining the global news network. Meanwhile, Kris Coratti, a spokesperson for the Washington media outlet, told the website that it would investigate the matter.
It was reported in January that Al Jazeera would be acquiring Current TV, a left-wing cable channel owned by former United States Vice President Al Gore and partners. It received a ton of outrage from politicians and pundits.
If you’re interested in reading more articles from The Daily Currant, be sure to check out:
“George Bush Accidentally Votes for Obama”
“Tagg Romney Preparing 2016 Presidential run”
“Mugabe Bans the Color White”
More about Sarah palin, Washington post, Al jazeera, the daily currant, suzi parker
More news from
Latest News
Top News

Corporate

Help & Support

News Links

copyright © 2014 digitaljournal.com   |   powered by dell servers