Email
Password
Remember meForgot password?
    Log in with Twitter

U.S. billionaire wins damages from British paper

By Owen Weldon     Mar 19, 2008 in World
On Wednesday U.S. casino billionaire Sheldon Adelson won damages in London's high court after a British newspaper accused him of cut-throat, ruthless and despicable business practices.
British newspaper The Daily Mail will shell out about 4 million pounds ( $8.06 million) in damages and costs and Adelson's lawyers said the settlement was one of Britain's most expensive libel actions.
Forbes described Adelson as the world's 12th richest man and he sued over a story that he said was false, distressing and embarrassing.
The newspaper claimed that Adelson colluded with businessman Malcolm Glazer to take control of Manchester United. The football club was finally bought but Glazer in 2005.
In May 2005 the paper ran the story over two pages and described Adelson as the ruthless casino baron who rules Las Vegas.
Adelson's lawyer, Gideon Benaim, said the article suggested that Adelson's company engages in despicable business practices and habitually and corruptly bought political favor.
The article also claims that Adelson sent a friend to ask for a divorce on the night before she had a cancer operation.
Beniam said that the allegations were all unjustified and he said that they represent a grave slur on Mr Adelson's personal integrity and business reputation. Beniam also added that Adelson had never met Glazer.
The publisher of the Daily Mail withdrew the allegations and apologized to Adelson and his company and agreed to pay him substantial undisclosed damages.
Adelson describes the article as a wholly unwarranted attack on him and his business.
Adelson said the article was based on a lie and made false allegations that he had a secret meeting with Malcolm Glazer, who he claims he has never met. Adelson said that the article also made false claims about his personal life and career.
Adelson said he is going to donate the awarded damages to the Royal Marsden cancer hospital in London.
I wonder what this newspaper was thinking when it decided to print a story with no evidence to back it up. Maybe paying out all this money will make them think twice before making up stories.
More about Billionaire, Sues, Newspapers
 
Latest News
Top News